CZ EN

Inzerujte na Facebooku, vaše reklama bude vidět

3.12.2015

Na Facebooku jsou přibližně 4 miliony Čechů s tím, že naprostá většina z nich se k této síti připojuje každý den. To znamená, že na Facebooku najdete mnoho svých potenciálních zákazníků, tak proč je touto cestou neoslovit.

Facebook vs PPC systémy

Reklama na Facebooku se odlišuje od reklamních PPC systémů Sklik a Adwords  tím, že nepracuje s klíčovými slovy. To může být pro vás jako pro inzerenta výhoda, jelikož nemusíte při navrhování kampaně zjišťovat, jaká klíčová slova vaše cílová skupina používá.

Facebooková reklama cílí přímo na uživatele Facebooku. Používá k tomu různé informace, které má o uživateli k dispozici jako například věk, pohlaví, bydliště, zaměstnání nebo zájmy. Díky tomu je Facebooková reklama velmi dobře zacílená. Další velkou výhodou je nižší cena oproti reklamě v PPC systémech, kde se můžeme v některých oborech setkat s cenou za proklik v řádech několika desítek korun.

Typy kampaní

Facebook nabízí několik typů reklamních kampaní. Mezi základní a nejčastěji používané patří:

  • Propagace příspěvku
  • Propagace stránky
  • Nasměrování lidí na váš web

Propagace příspěvku slouží ke zviditelnění příspěvku, kteý jste zveřejnili na svých stránkách. Tento typ kampaně se hodí ke zviditelnění všech důležitých nebo speciálních příspěvků, na kterých vám záleží.

Propagace stránky není nic jiného než sbírání lajků vaší stránky. Je vhodná pro úplně nové stránky, které mají minimální počet fanoušků, a příspěvky na této stránce mají kvůli tomu mizivý dosah.

Nasměrování lidí na váš web je typ kampaně, pomocí které můžete přivést návštěvníky na konkrétní stránku na vašem webu. Návštěvníky můžete nasměrovat například rovnou do e-shopu.

Příprava kampaně

Než se pustíte do realizace samotné kampaně, měli byste mít jasno v tom, čeho chcete kampaní dosáhnout. V podstatě byste si měli vytvořit marketingovou strategii. To zahrnuje rozmyslet, co je cílem kampaně, jaká je vaše cílová skupina, kolik máte v rozpočtu a jak dlouho kampaň potrvá.

Návrh kampaně

Do reklamní sekce Facebooku se dostanete přes rozbalovací nabídku v pravém horním rohu. Tam najdete vedle možnosti odhlásit se také možnost vytvořit reklamy. Následně zvolíte typ kampaně a přejdete k nastavení sady reklam.

Okruh uživatelů

V této části definujete okruh uživatelů s pomocí věku, pohlaví, jazyků, zájmů a chování. Po pravé straně vidíte odhadovaný dosah takto nastavené kampaně. V podstatě máte možnost jít cestou širokého okruhu uživatelů, kdy vám jde hlavně o kvantitu. Druhou možností je úzce zaměřený okruh uživatelů, kdy cílíte na fanoušky se skutečným zájmem o vaši stránku.

Rozpočet a ceny

V dalším kroku navrhnete rozpočet a ceny. Máte na výběr mezi denním rozpočtem a dlouhodobým rozpočtem. V obou případech nebudete na konci období platit více, než kolik jste stanovili. Poté provedete nastavení u částky nabídky, kde Facebook nabízí dvě možnosti, a to automaticky nebo ručně. Možnost automaticky vypadá jako vhodná volba, jelikož vyvolává dojem, že Facebook se o vše postará. V konečném důsledku ale můžete za reklamu platit více. Vhodnější je zvolit možnost ručně a nastavit vaši nabídku. Tady je vhodné se řídit nápovědou a zvolit cenu z navrhovaného intervalu. Pod částkou nabídky nepřehlédně bod nazvaný kdy budete platit. Můžete platit za zobrazení nebo za lajk.

Na co dát pozor

Může se stát, že kampaň pečlivě nastavíte, spustíte, projde schválením, ale nic se nebude dít. Nebudou přibývat ani lajky ani zobrazení. Pak je na vině nízká nabídka. Zkuste o něco zvýšit cenu a kampaň se s největší pravděpodobností rozběhne.

Tip na závěr

Ptáte se, jak se dá odhadnout cena, aby vaše nabídka nebyla ani příliš vysoká ani příliš nízká? Na to je velmi těžké odpovědět, ale může vám pomoci, když budete znát princip fungování Facebookové reklamy. V podstatě jde o to, že o uživatele, kterému chcete zobrazit reklamu, soutěžíte s dalšími inzerenty. Vyhraje ten, kdo má lepší celkovou nabídku.  Ta se skládá z vaší maximální cenové nabídky a z kvality reklamy. U nabídky vyhrává ten, kdo nabídne větší částku. Kvalitu reklamy udává počet lajků, sdílení a komentářů. Z toho vyplývá, že se vyplatí zapracovat na reklamě, a věnovat jí čas.

Jak vytvořit efektivní reklamu a co dělat, když ji Facebook zamítne, se dočtete v dalším článku.

 

 

Zaujal Vás tento článek?

Neváhejte nás kontaktovat na telefonním čísle +420 776 886 906, na emailové adrese info@7interative.cz nebo přes kontaktní formulář níže.

7 Interactive, s.r.o.

Poptávkový formulář

Vývoj software na zakázku

Vaší vizi přepracujeme do virtuální podoby, pomůžeme Vám domyslet všechny detaily, seznámíme Vás s prostředím, do kterého vstupujete. Zákazníkům se věnujeme naplno, vždy s osobním přístupem.

PO-NE 9-19 HOD.

+420

776 88 69 06

Naši klienti