CZ EN

Webové trendy pro rok 2017

Každým rokem se webové trendy značně mění a to co bylo jak se říká in ještě před třemi roky je dnes úplně mimo. Proto jsme se rozhodli sepsat článek, který mapuje momentální i budoucí trendy a vývoje ve světě webů a to především pro pro rok 2017.

 

Rozdělení obrazovky

 

Vertikální rozdělení obrazovky na dvě části zatraktivní celou stránku a dodá návštěvníkům webu pocit volby, kdy si sami určí co vlastně chtějí.

 

Rozdělení landing page můžete použít jak v případech kdy nabízíte více druhů produktů či služeb, ale také kdykoli jindy, fantazii se meze nekladou. Tak například můžete vytvořit zajímavé informace o vás a o tom co děláte. Kdy nadpis je na straně jedné a doprovodný obrázek s textem na straně druhé.

 

 

Minimalismus

Jednoduchost, bílá a černá barva, vzdušnost jsou oblíbenými prvky a to nejen co se webdesignu týče.

Dnes kdy na nás reklama útočí ze všech stran je trocha prostoru a jednoduchosti opravdu žádoucí. Platí úplně jednoduché pravidlo - méně je více a to  nejen u webu, ale u jakéhokoli grafického materiálu – vizitek, letáčků apod.

 

 

 

Pastelové a jemné barvy

 

Pastelové a jemné barvy jsou bezesporu vhodnější pro lidskou psychiku než barvy křiklavé, působí nenuceně, přátelsky a jsou pro lidské oko velmi příjemné.

Nejen pastelové odstíny, ale i barvy vintage a retro stylu, který se dnes vrací více a více do módy.

 

Rovněž není dobré barvy překombinovat a raději volit pouze pár základních barev, které můžeme použít v různých odstínech. Ideální je mít 2-3 hlavní barvy např. Bílou, meruňkovou a fialkovou a nebát se kombinovat různé odstíny těchto barev. Samozřejmě v některých případech mohou být výrazné barvy naopak vhodnější. U webových stránek hokejového týmu by písková barva asi nepůsobila dobře, naopak taková korálově modrá bude ideální. Stále, ale platí pravidlo čím méně tím lépe a takovou výraznější barvu je dobré použít pouze přiměřeně a nakombinovat ji ideálně s černou a bílou.

 

 

Velké bannery

 

Obrázky a videa přes celou obrazovku jsou trendem číslo jedna. Obrázky mají daleko větší schopnost upoutat naší pozornost než-li text. Ale o tom jsme se již bavili v minulém článku

 

Této skutečnosti využívají webdesignéři čím dál více, vždyť v jednoduchosti je krása a proto kvalitní fotografie s výraznou typografií bude ideální homepage.

 

Důležité je, aby tento obrázek byl velmi kvalitní, jinak se efekt mine účinku. Dobrých výsledků se dosahuje také s fotografiemi, na kterých je zachycen pohyb (padající shíh, kapající voda...) Takové fotografie jsou uživateli velmi dobře vnímány a přitahují pozornost. Animací, Live pictures namísto statické fotografie dovedete svou homepage k dokonalosti.

 

 

 

Hravost

 

Už jsou dávno pryč doby kdy byly weby naprosto statické a tak nějak nudné. Dnes je důležité mít web hravý, nejen že bude web dobře vypadat, ale podaří se Vám na něm lépe udržet návštěvníky. Kromě aktivních políček je na místě použít animace a ilustrace než ‚přeumělkované‘ fotografie z fotobanek

 

Jen POZOR ať to nepřeženete, web musí stále zůstat přehledný a plně funkční.

 

Inspiraci můžete hledat na následujících webech:

 

Uspořádání

Uspořádání webu za pomocí kostky, pruhu či jiného jednoduchého tvaru má hned několik výhod. Web  vypadá pěkně, přehledně a můžeme tak dát dohromady více různých druhů obsahu, které bychom jinak dávali dohromady jen těžko. Každá karta obsahuje něco jiného po kliknutí se chovají jako obsahové kontejnery

 

 

 

Rolovací jednoduché weby

 

Dlouhé rolovací stránky známe již z minulých roků. Jsou koncipované jako příběh, který vede čtenáře po blocích. Zvyšuje se tak čtivost a poutavost, rolování je jednoduché a přirozené.

Takový jednostránkový web můžeme tvořit jako příběh, kterým uživatel prochází. Pro větší přehlednost se jednotlivé části rozdělují do více zřetelných sekcí (pruhů).

Tento typ webu je ideální pro e-shopy pouze s omezeným množstvím produktů či prezentační weby lidí, organizace či výrobku. Zkrátka stránky, které nemají příliš obsahu.

 

Shrnutí

Moderní poutavý web, který bude mezi návštěvníky oblíbený by měl být:

  • jednoduchý
  • přehledný
  • čistý
  • hravý
  • jednotný

 

Čemu se naopak vyvarovat:

  • Velkému množství textu
  • Přílišené barevnosti
  • Nepřehlednosti

 

Zvažujete tvorbu webu nového či redesign vašeho stávajícího? Napište nám o nezávaznou konzultaci s našemi desginery, kteří vám jistě dobře poradí.

 

Zdroje:

http://www.ir-webdesign.com/tipy-pro-webove-stranky/D8-trendy-webdesignu-v-roce-2016

http://www.bizblog.cz/web-design-trendy-pro-2016-lucie-steiner/

https://cz.pinterest.com

http://www.jiribrda.cz/9-nejnovejsich-webdesignovych-trendu-pro-rok-2017.html

Poptávkový formulář

Vývoj software na zakázku

Vaší vizi přepracujeme do virtuální podoby, pomůžeme Vám domyslet všechny detaily, seznámíme Vás s prostředím, do kterého vstupujete. Zákazníkům se věnujeme naplno, vždy s osobním přístupem.

PO-NE 9-19 HOD.

+420

776 88 69 06

Naši klienti