CZ EN

7 tipů, jak vytvořit účinnou PPC kampaň

22.9. 2015

Zkratka PPC pochází z anglického slovního spojení pay-per-click a znamená platba za proklik. Inzerent tedy neplatí za zobrazení reklamy, platí až v okamžiku, kdy uživatel klikne na jeho reklamu a dostane se na stránky inzerenta. V tomto článku Vám přinášíme obecný návod jak na PPC včetně několika tipů, které vám pomohou vytvořit účinnou kampaň.

PPC kampaně je možné vytvářet v několika PPC systémech. Nejpoužívanějšími systémy jsou Google AdWords a Seznam Sklik. Dále existuje český systém eTarget a možnost vytvářet PPC kampaně nabízí také Facebook.

Pokud s PPC kampaněmi začínáte, je potřeba založit si účet v jednom ze systémů například v Sklik. Následně je nutné nabít kredit do elektronické peněženky, ze které budete platit za uskutečněné prokliky.

Nyní už můžete v záložce Kampaně přikročit k vytvoření kampaně. Zvolte název kampaně, denní a celkový rozpočet, tedy kolik má být maximálně utraceno za den a za celou kampaň, a začátek a konec kampaně.

V dalším kroku vytvořte v rámci své kampaně několik sestav. Pro každou sestavu nastavte maximální cenu za proklik neboli cost-per-click (zkratka CPC). Dále do sestavy přidejte vhodně zvolená klíčová slova, při jejichž zadání do vyhledávače se zobrazí vaše reklama. Konkrétně dojde k zobrazení inzerátu, který je potřeba pro každou sestavu vytvořit. Inzerát se skládá z barevně odlišeného titulku, dále ze dvou řádků textu a viditelné a cílové URL adresy. Viditelná URL adresa je ta, která se zobrazuje uživatelům jako součást inzerátu. Cílová URL adresa se může od viditelné lišit.

Po provedení nastavení nezapomeňte kampaň spustit smiley.

A nyní přikročíme k několika tipům ohledně toho, čemu je třeba věnovat pozornost a čemu se vyvarovat.

1. Oddělte kampaň ve vyhledávání a v obsahové síti

Při nastavování kampaně je možné zvolit vyhledávací síť, obsahovou síť nebo obě možnosti. Pokud zvolíte možnost vyhledávací síť, reklamy se zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Pokud zaškrtnete možnost obsahová síť, pak se reklama zobrazuje na webech nabízejících reklamní prostor. Spuštění jedné společné kampaně pro obě sítě má za následek nízkou míru prokliku.

2. Správně zvolená klíčová slova

Vytvářejte spíše malé sestavy o několika klíčových slovech, které mají podobný význam. Je mnohem účinnější vytvářet úzce zaměřené sestavy než seskupovat klíčová slova z různých oblastí do jedné sestavy. Klíčová slova by také měla korespondovat s textem reklamy. Nebojte se dokonce pro každé klíčové slovo vytvořit samostatnou reklamu a inzerát.

3. Volná shoda

Při zadávání klíčových slov je třeba mít na paměti, že existuje přesná shoda, frázová shoda a volná shoda. O volnou shodu se jedná tehdy, jestliže je klíčové slovo bez uvozovek i bez hranatých závorek. U volné shody se klíčové slovo může zobrazit ve spojení s dalšími výrazy, což může zcela změnit význam klíčového slova. Volnou shodu je dobré použít, pokud chcete zjistit, jaká klíčová slova uživatelé vyhledávají. Jakmile zjistíte přesné fráze, nahraďte volnou shodu přesnou (hranaté závorky) nebo frázovou shodou (uvozovky).

4. Vylučující shoda

Nezapomínejte nastavit vylučující slova. Pokud člověk zadá vylučující slovo do vyhledávače, reklama se nezobrazí. Příkladem může být situace, kdy člověk hledá recenzi na určitý produkt. Pokud na svém webu máte tento produkt, ale nemáte tam recenze, pak návštěvník hledající recenze na vaše stránky přijde a okamžitě je opustí. A vy zbytečně zaplatíte za proklik. Vylučujícím slovem tedy může být recenze, zdarma nebo vzorky.

5. Cena za proklik

Při určování ceny za proklik je dobré vzít v úvahu, zda se jedná o přesnou shodu, frázovou nebo jenom volnou shodu. Za slova v přesné shodě se vyplatí nabízet vyšší cenu, jelikož tím dosáhneme lepší pozice inzerátu. Uživateli, který hledá přesnou frázi, se tak inzerát zobrazí na lepší pozici.

6. Nebojte se méně hledaných frází a slov

Zařaďte do svých sestav i víceslovná spojení, která nejsou tak často vyhledávaná. Tato slovní spojení mají menší konkurenci, takže máte větší šanci, že se váš inzerát zobrazí uživateli na předních pozicích. Ve výsledku mohou tato slovní spojení vytvářet větší návštěvnost než slovní spojení vyhledávaná častěji.

7. Správně zvolená cílová stránka

Cílovou stránku je třeba zvolit podle toho, co inzerujememe. Jestliže je inzerát zaměřený na konkrétní výrobek, uživatel očekává, že se po kliknutí dostane na stránku, kde uvidí tento výrobek. Pokud se dostane například na hlavní stránku, web okamžitě opustí, jelikož nebude chtít výrobek hledat. Jednoduché pravidlo říká, že na cílové stránce by měl být okamžitě vidět inzerovaný výrobek nebo služba.

 

Zaujal Vás tento článek nebo máte dotaz ohledně PPC kampaní?

Neváhejte nás kontaktovat na telefonním čísle +420 776 886 906, na emailové adrese info@7interative.cz nebo přes kontaktní formulář níže.

7 Interactive, s.r.o.

 

Poptávkový formulář

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.


Vývoj software na zakázku

Vaší vizi přepracujeme do virtuální podoby, pomůžeme Vám domyslet všechny detaily, seznámíme Vás s prostředím, do kterého vstupujete. Zákazníkům se věnujeme naplno, vždy s osobním přístupem.

PO-NE 9-19 HOD.

+420

776 88 69 06

Naši klienti